آخرین اخبار
کد مطلب: 73210
کميته مشترک سيا، موساد و MI6 ابعاد جديد پروژه فشار بر ايران تا آستانه انتخابات 1392 را تصويب کردند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1007

 

به گزارش سلام لردگان به نقل از ايران هسته اي، در اين نشست که اواخر مرداد 1391 برگزار شده و داراي عنوان پوششي «سنجش وضعيت جامعه مدني ايران» بوده، نکات زير مطرح شده است.

 

1- اعضا در اين باره بحث کرده اند که در فاصله زماني باقي مانده تا خرداد 1392، بايد گزينه هاي فشار مانند ايجاد تهديدمعتبر نظامي، تحريم هاي فلج کننده، مذاکره، عمليات اطلاعاتي و تلاش براي بازسازي جران فتنه در ايران با هم ترکيب شده و به طور هم زمان اعمال شود.

 

2- طرف اسراييلي عقيده داشته است در اين فاصله زماني، گزينه عمليات رواني از بقيه گزينه ها مهم تر است و بايد در راس توجه همه منابع، عوامل و شبکه هاي مرتبط قرار گيرد. يک کارشناس در تهران که از موضوع مطلع است، به «ايران هسته اي» گفت: «اسراييلي ها عقيده دارند توان اقدام واقعي آنها عليه ايران اندک است، ولي همين توان اندک اگر با يک پروژه عمليات رواني سنگين ترکيب شود، مي تواند اثر فلج کننده اي بر داخل ايران بگذارد».

 

3- در بخش جمع بندي اين جلسه موارد زيرمصوب شده است:

 

- گزينه عمليات نظامي بايد به گونه اي حوزه رسانه و عمليات رواني مطرح شود که مردم در ايران حس کنند اين گزينه بسيار نزديک است.

 

- همچنين گزينه تحريم بايد به گونه اي اعمال شود که مردم ايران حس کنند آينده معيشتي آنها در حال نابودي است و تنها راه خروج از اين وضعيت اين است که ايران موضع خود را درباره مسائل هسته اي و منطقه اي تعديل کند.

 

- گزينه عمليات اطلاعاتي بر مبناي مباحثي که در اين جلسه مطرح شده بايد به گونه اي جلوه داده شود که گويي نظام قادر به تامين امنيت نيست و به اصطلاح کار از دست آن در رفته است.

 

- علاوه بر اين، در اين جلسه تاکيد شده است که همه اين اقدامات بدون انجام يک تحرک جدي از جانب جريان اصلاح طلب در داخل بي نتيجه است. پيش از اين هم خبري منتشر شده بود مبني بر اينکه برخط از چهره هاي اصلاح طلب در داخل که ارتباطات نزديکي با جريان هاي خارجي دارند، در اظهاراتي خصوص گفته بودند که طرف خارجي به آنها مي گويد چرا هيچ اقدامي براي تکميل فشارهاي غرب عليه ايران در داخل انجام نمي دهند و چرا جريان اصلاحات چنين بي تحرک شده است.

 

فعلا اطلاعات بيشتري درباره اين جلسه در دسترس نيست. «ايران هسته اي» به محض دريافت جزئيات بيشتر مجددا به اين مسئله باز خواهد گشت ولي در عين حال اين موضوع کاملا روشن است که تحرکات سرويس هاي غربي با هدف اثر گذاري بر محيط داخلي ايران بسيار جدي تر شده و اين تحرکات نه فقط در حوزه رسانه، بلکه در حوزه هاي عملياتي در جريان است.


 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس